LinnaCruising - Historia - page 12

asiakkaan ominaisuudessa vuonna
2003 ja toimikuntaan harrastetallin
kautta vuonna 2004. Taival on taittu-
nut orjasta pikkuhiljaa ylemmäs ki-
vuten, ja tämä actionjackson pitää-
kin lankoja aika tehokkaasti käsissään
potkien ja herätellen muita talkoo-
laisia kevään ja kesän lähestymises-
tä. Tyyppi muistaa aivan käsittämättö-
män määrän asioita ja omaa kattavan
verkoston yhteyksiä hieman joka suun-
taan, mikä helpottaa kummasti tapah-
tuman parissa hääräileviä talkoolaisia.
Tulevaisuudessa Juspe haluaisi näh-
dä Foggy Mountain Rockersin rokkaa-
van iltabileissä.
Lehtovirran paras muisto Linnacrui-
singista on vuodelta 2007: Desoto oli
tuolloin letkan kärkiautona ja syttyi
sähköpalosta tuleen. Sammui sitten
pientareelle Viisarintiellä. Siinä oli au-
topalon sammuttamisen jälkeen hyvää
aikaa katella koko letka…
Jari Kujansuu7
Koneasentaja
Syntynyt Tampereella, asuu Hattu-
lassa. Vaimo ja pari kissaa. Jari on ol-
lut mukana harrastetallitoiminnassa
parikymmentä vuotta. Linnacruisin-
gissa hän seikkailee sekä turistina että
apuna. Rakentelee autoja ja pyöriä
itse, apua on kysytty ja myös annettu.
14 vuotta mittarissa, ja Jarille tuli
ensimmäinen Monkey. Kevarikortin si-
jaan hän päätti säästää pennosensa
brittipyörään ja ostikin sitten sellai-
sen 18-vuotiaana. Tapaus oli -52 Ariel
VB 600. Jartsa osti HD:n vuonna 1990
ollessaan 20-kesäinen ja armeijan har-
maissa. Tuohon aikaan harrikoita oli
Hämeenlinnassa vain kymmenkunta.
Mies on myös aktiivinen ilmajääh-
dytteisten volkkareiden harrastaja.
Kuplavolkkareita on mennyt ja tul-
lut parikymmentä, Kastenvageneita
on ollut jokusia, ja itse rakentelevan
miehen tallista löytyy Kupla ja Kasten-
vagen edelleen. Harrikat ja Volkkarit
ovat kyllä kokoajan ”vedossa”, mutta
vain toiseen äärilaitaan kerrallaan eh-
tii kunnolla keskittyä.
Chevy Vanikin on äijällä ollut, ja
nyt on grillissä Setälän kanssa yhtei-
nen Amerikan totaaliprojektiraato,
Dodge Dart 2d HT GT. Pyöränään Ja-
rilla on nyt ollut jo 12 vuotta sama -97
Buell, joka muuten oli järjestykses-
sään 2. Eurooppaan tuotu kummajai-
���������������������������������������
niitä ei vielä Suomessa juuri omistet-
tu saati myyty.
Kujansuu ei ole koskaan ollut trendi-
en perässä tempoja. Huomaahan sen:
nykyään ei Buellia enää valmisteta
eikä ketään oikein merkki kiinnosta,
mutta mies on tyylilleen uskollinen.
Jari pysyy mielihalujensa osoittamal-
la tiellä, eikä ryntäile uusimpien villi-
tysten tai valtavirran perässä. Back to
roots on suunta kaksipyöräisten kans-
sa.
Seuraavaksi Jarilla tulee olemaan
alla vanhempaa kalustoa – kuten sil-
loin nuorempana. Ja nimenomaan il-
majäähdytteiset (niin pyörissä kuin
autoissakin) ovat miehen mielestä
”the juttu”.
Jartsan mieleenpainuvin muisto Lin-
nacruisingista on moottoripyöräletkan
vetäminen. ”Kun saapuu letkan kär-
jessä ensimmäisenä kaupunkiin, odo-
tettuna kaikkien katseltavaksi sankka
joukko alan muita harrastajia hännil-
���������������������������������
Esiintymään Jari ottaisi mieluusti
Melrosen.
Pakko kertoa kaverista lukijalle vie-
lä sen verran, että hän hiihtää aivan
simona. Tavoitteena sauvoa tuhan-
nen kilometriä per talvi, ja kesällä
kun suksi ei silleen luista, mies maas-
topyöräilee. Eikös tuo liene ihan nor-
maalia tervejärkisyyttä näissä piireis-
���� �������� ��������� ��������� �������
”ilmajäähdytteinen alamäessä”
12
1...,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11 13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,...71
Powered by FlippingBook